Warsztaty praktyczne dla higienistek i asystentek stomatologicznych oraz nauczycieli szkół medycznych


WARSZTATY ODBĘDĄ SIĘ W DNIU 29 MAJA 2020r.

​BEZ ZMIAN W PROGRAMIE 


Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut cursus justo ut quam ultricies, ut dignissim diam sagittis.Nunc blandit, leo nec commodo fermentum, erat eros lobortis arcu,at tempus mi lectus sed urna. Sed sollicitudin hendrerit tortor,quis mattis leo vestibulum eu. Vivamus in malesuada mauris.Pellentesque imperdiet dui feugiat sapien gravida pulvinar.Fusce nec tempor tortor.


Sala BUDAPESZT A

Termin:


Miejsce:


Ilość uczestników:


Cena:    
















Współorganizator:



Komitet naukowy: 




Sponsor:



Patronat medialny:






29 maja 2020 (piątek)


EXPO Kraków, sala Budapeszt A


30 osób / warsztat



Wybrany warsztat


Cena


Warsztat 1 - 4


160 PLN / warsztat

Warsztat 1 - 4 

110 PLN / warsztat - niższa cena w pakiecie
z
kursem całodniowym 30.05.2020

Warsztat 1 - 4


110 PLN / warsztat - pod warunkiem wykupienia
uczestnictwa w trzech lub czterech warsztatach łącznie















Polskie Stowarzyszenie Higienistek Dentystycznych 

dr n. zdr. Danuta Kaczmarska, Prezydent PSHD
mgr Anna Szymańska, Esdent


   ​   






!!!WARSZTAT 1 >>> BRAK WOLNYCH MIEJSC 



PROGRAM:



10.00 - 11.30  I  Warsztat I - Higienizacja dzieci w wieku przedszkolnym, fluoryzacja, praca w zespole i techniki pracy grupowej

Prowadzący: dr n. med. Paulina Radoma

​o prowadzącym>>>>

 dr n. med. Paulina Radoma


Absolwentka Uniwersytetu im. A. Mickiewicza na kierunku Filozofia - specjalność komunikacja społeczna oraz Uniwersytetu Medycznego im. K. Marcinkowskiego w Poznaniu na kier. higiena dentystyczna. Doktoryzowała się na Uniwersytecie Medycznym w Poznaniu, a celem pracy doktorskiej była ocena udziału czynników klinicznych związanych z przewlekłym stresem w regulacji wydzielania kortyzolu, amylazy ślinowej i immunoglobuliny IgA w ślinie, na podstawie klinicznego badania psychiatrycznego i stomatologicznego oraz analiz biochemicznych śliny. Autorka publikacji w zakresu profilaktyki dentystycznej, współautorka „Vademecum asysty dentystycznej. Profilaktyka w gabinecie”, posiada wieloletnie doświadczenie w roli prelegentki na licznych kursach, konferencjach oraz sympozjach organizowanych dla zespołów stomatologicznych.

Prowadzący warsztat w części teoretycznej przedstawi aktualne rozwiązania praktyczne dotyczące tematu pod kątem realizacji zapisów ustawy o opiece szkolnej. Z własnych doświadczeń nauczy: „Jak edukować, aby najmłodsze pokolenie ukształtować prozdrowotnie? - Schemat postępowania jest elementem zadań zawodowych higienistek dentystycznych niezależnie od poziomu nauczania. Praktyczne metody są mało znane nawet dla nauczycieli szkół medycznych. Czas to przypomnieć i nauczyć nowego podejścia do takich zadań.


11.45 - 13.15  I  Warsztat II - Higienizacja osób z upośledzeniami fizycznymi, główne problemy, dobór środków i akcesoriów, metodyka, współpraca                              w zespole

Prowadzący: dr n. zdr. Danuta Kaczmarska

​o prowadzącym>>>>

dr n. zdr. Danuta Kaczmarska


Absolwentka Uniwersytetu Szczecińskiego na kierunku promocja zdrowia oraz rachunkowości  i zarządzania  na kierunku Zdrowie Publiczne. Doktoryzowała się na Pomorskim Uniwersytecie Medycznym z zakresu diagnostyki fizykalnej u pacjentów leczonych stomatologicznie. Od 1975 roku aktywnie pracuje w zawodzie i dla zawodu higienistki dentystycznej w Polsce. Autorka licznych publikacji o tematyce związanej z działalnością branży stomatologicznej. Założycielka stowarzyszeń zawodowych skupiających higienistki stomatologiczne, aktualnie autorka modernizowanych podstaw programowych i programów nauczania dla higienistek dyplomowanych i licencjonowanych oraz asystentek stomatologicznych. Nauczyciel zawodu dyplomowanych i licencjonowanych higienistek stomatologicznych, od 20 lat organizatorka kursów podyplomowych, członek PSHD, PTS, PTSL, ADIA, EDHF i wielu innych. Autorka programów kursów regulowanych nowymi przepisami i Polską Ramą Kwalifikacji. Inicjatorka zmian w branży odnośnie zakresu zadań zawodowych higienistek dentystycznych i uznawania kwalifikacji.
W trakcie warsztatu w części teoretycznej przedstawione zostaną 3 niepełnosprawności, prowadzący przedstawi metody pracy indywidualnej z pacjentem z ograniczoną zdolnością do samodzielnej higienizacji. Ograniczenia ruchowe, pacjenci leżący oraz z przyczynami wewnętrznymi jak przyjmowanie leków działających szkodliwie na jamę ustną. Praktyczne zademonstruje środki usprawniające pracę z takim pacjentem, wsparcie farmakologiczne i dobór środków do higieny. Współpracę z opiekunem i asystą w zespole.


13.30 - 15.00  I  Warsztat III - Tymczasowe szyny zgryzowe, korony i mosty, funkcje, materiały, wykonanie w gabinecie

Prowadzący: dr n. med. Anna Kowalska-Baron​

o prowadzącym>>>>

dr n. med. Anna Kowalska-Baron​

Przede wszystkim perfekcyjny specjalista, ale również kreatorka marki Dr Baron® i artystka w dziedzinie stomatologii, która jest jej ogromną pasją i miłością. Leczenie zębów jest dla niej jak tworzenie dzieła sztuki. Wymaga precyzji, znakomitego kunsztu, zdolności manualnych i perfekcji wykonania. Nieustannie poszerza swoje horyzonty i kwalifikacje w sferze stomatologicznej, ale również komunikacyjnej. Absolwentka Śląskiego Uniwersytetu Medycznego, gdzie także w 2003 roku obroniła pracę doktorską. Ukończyła m. in. Curriculum Endodontyczne oraz Vienna School of Interdiscyplinary Dentistry. Odbywała staże w Klinice Uniwersyteckiej w Heidelbergu w Niemczech. Zajmuje się stomatologią estetyczną, endodoncją oraz leczeniem dysfunkcji stawu skroniowo – żuchwowego. Jest stomatologiem holistycznym. Współautorka książki dla dzieci „Niecodzienne przygody Gryzka i Śmieszki u Wróżki Dentystki”. Jej osobę odzwierciedlają trzy słowa cechujące wspaniałego dentystę: doktor, inżynier, artystka. W wolnych chwilach maluje, fotografuje, gra na organach i … pisze.
W czasie warsztatu każdy uczestnik dowie się czym są i kiedy stosuje szyny relaksacyjne, czy można samodzielnie wykonywać szyny relaksacyjne, jeśli tak u jakich Pacjentów i kto może je wykonać. Ponadto uczestnicy dowiedzą się czym są korony i mosty tymczasowe, jak wykonuje się tymczasowe uzupełnienia protetyczne, jakich materiałów używa się do wykonania a jakich do osadzenia tymczasowych uzupełnień. Każdy uczestnik warsztatu samodzielnie wykona tymczasowe uzupełnienie protetyczne.

więcej >>>

W trakcie oczekiwania Pacjenta na ostateczne stałe uzupełnienie protetyczne bardzo ważną rolę odgrywają prawidłowo zabezpieczone oszlifowane kikuty zębowe. Są nimi korony i mosty tymczasowe. Spełniają one kilka zadań: stanowią ochronę zębów filarowych przed szkodliwymi czynnikami zewnętrznymi, stabilizują położenia zębów filarowych, zabezpieczają prawidłową okluzję, zachowują wysokość zwarcia, utrzymują funkcję żucia, mowy i estetyki, a także spełniają rolę uzupełnień leczniczo- rehabilitacyjnych. Ponieważ przejmują one wszystkie zadania uzupełnień ostatecznych muszą odpowiadać określonym  wymaganiom klinicznym.

W leczeniu zachowawczym zaburzeń stawu skroniowo-żuchwowego zazwyczaj wskazane jest leczenie przy użyciu szyn zgryzowych. Wykorzystuje się je także w celach diagnostycznych. Szyny miopatyczne oddziałują na cały układ stomatognatyczny, czyli na staw skroniowo- żuchwowy, układ mięśniowy twarzoczaszki, zęby. Prawidłowe wykonanie szyny działa nie tylko leczniczo, rehabilitacyjnie, ale przynosi Pacjentowi relaks i ulgę w często bardzo silnym bólu.

15.15 - 16.45  I  Warsztat IV - Higienizacja pacjentów leczonych implantologicznie, program wizyt

Prowadzący: prof. Andrea Butera

​o prowadzącym>>>>

prof. Andrea Butera

Profesor uczelni w Pawii. 
Doktor Anrdea Butera jest absolwentem –  według EQF studiów pierwszego stopnia z higieny dentystycznej , które odbywał w latach 2006/2009, studiów drugiego stopnia 2009/2011. Następnie studiów  doktoranckich 2015/2018 r. Główne zainteresowania zawodowe to Profilaktyka pierwotna (zapobieganie chorobom jamy ustnej) Profilaktyka wtórna (przywracanie i utrzymanie zdrowia jamy ustnej). Nauczyciel edukacji klinicznej, Adiunkt -wykładowca w zakresie technik higieny jamy ustnej u hospitalizowanych pacjentów i społeczności chronionych, prowadzi kurs dyplomowy z higieny jamy ustnej, dyrektor Uniwersytetu w Pawii ds. działań edukacyjnych dla I stopienia higieny dentystycznej, związany z Uniwersytetem w Pavii. Andrea Butera posiada także dyplom technika dentystycznego z University of Genov'a, magister zawodów medycznych, techniczny / asystent, z oceną 108/110 Post Gradua te University w Buffalo sierpień 2012 r. Poziom magisterski „implantoproteza jamy ustnej” University of Pisa, 2012 Phd Doctorado en Odontologia, Universitat de Valenci .Nauczyciel Master I poziom „Igien e Implantare” Uniwersytet Guglielmo Marconi od stycznia 2013 Nauczyciel Master I poziom „Ortodontyczne leczenie pacjenta” Uniwersytet Guglielmo Marconi, od stycznia 2016 Adiunkt Profesor, stopień naukowy z zakresu higieny jamy ustnej, Uniwersytet w Pawii, od października 2015 Edukacyjny / kliniczny korepetytor Absolwent kursu higieny dentystycznej na Uniwersytecie w Pawii od października 2011 r. do prezentacji Nauczyciela Mistrza I poziomu „Ekspert higieny stomatologicznej w zakresie opieki i pomocy w skomplikowanych przypadkach klinicznych”, Uniwersytet w Pawii, od stycznia 2014 r. Mistrza Korepetytora I poziomu „Specjalista ds. higieny dentystycznej w zapobieganiu i pomocy w skomplikowanych przypadkach klinicznych ”, Uniwersytet w Pawii, od stycznia 2014 r. dyrektor ds. działań edukacyjnych, studia dyplomowe z zakresu higieny jamy ustnej, Uniwersytet w Pawii, od października 2018 r. współautor artykułów oraz krajowych i międzynarodowych prac naukowych Prelegent w krajowych i międzynarodowych kursach i kongresach.
W nowoczesnej stomatologii rola higienistki/sty stomatologicznej/ego jest nadal kluczowa. Wykładowca omówi nowoczesną profilaktykę, która  ma obecnie możliwość realizacji zadań za pomocą najbardziej wyrafinowanych technik charakteryzujących się miniinwazyjnością i wysoką skutecznością. I tak np.; terapia implantologiczna pomaga rozwiązać bardziej złożone przypadki poprzez rehabilitację uśmiechów pacjentów zgodnie z kanonami estetycznymi i morfologicznymi. Zachowane w równowadze między ryzykiem i korzyściami, tkanki twarde i tkanki przyzębia są długookresowymi gwarantami udanego leczenia.

więcej >>>
Dlatego przy planowaniu idealnej procedury postępowa klinicznego w implantacji, ważna jest dodatkowa pozycja oprócz motywacji pacjenta, ustalania wskaźników dla przyzębia, klasyfikacji recesji, morfologii brodawek,  także wyposażenie pacjenta we wszystkie pomoce do profesjonalnej domowej higieny jamy ustnej. Ważne jest zatem nakreślenie, zgodnie z dowodami naukowymi, właściwego planu leczenia, który może zaoferować pacjentowi wyłącznie korzyści wynikające z terapii. Ochraniając go przed niepożądanymi ryzykiem związanym z nieprawidłową odpowiedzią tkanek przyzębnia i osiągając pełny sukces terapeutyczny . Pokazane i omówione będą wybrane protokoły z profilaktyki i recoll  zapobiegające  powikłaniom po leczeniu.